Pozostałe innowacje, powstałe w projekcie Po-po-jutrze:

QUIZ.EDU.PL

Projekt quiz.edu.pl to nowatorska platforma quizowa wykorzystująca transmisję wideo w czasie rzeczywistym. Pozwala na organizowanie i przeprowadzanie angażujących testów wiedzy – widzowie są jednocześnie uczestnikami i na żywo rywalizują między sobą. Łączy w sobie funkcjonalność serwisów społecznościowych i atrakcyjne formy utrwalania oraz sprawdzania wiedzy, co doskonale sprawdzi się wśród użytkowników nastawionych na szybkie postępy.  To narzędzie przeznaczone zarówno dla twórców materiałów edukacyjnych, jak i dla osób chcących zdobywać i sprawdzać swoją wiedzę. Dzięki quiz.edu.pl zdobywanie wiedzy może być równie przyjemnie, jak granie w gry na smartfonie!
Grupą docelową innowacji są głownie twórcy edukacyjnych materiałów video na You Tube, internetowi liderzy edukacji pozaformalnej, osoby uczące się oraz lektorzy języków obcych, ponadto każdy, kto chciałby sprawdzić swoje zasoby wiedzy w formie gamifikacji.

Bezpłatny dostęp do innowacji możliwy jest za pośrednictwem strony play.quiz.edu.pl/ oraz w sklepie Google Play.

Zespół projektowy:
Agnieszka Bilska – anglistka, fanka nowoczesnych technologii i nauczania z wykorzystaniem gier. Autorka publikacji i materiałów edukacyjnych, instruktorka warsztatów z ICT w nauczaniu dla polskich i europejskich nauczycieli. Prowadzi fanpage GamifikacjaEdu.
Piotr Kostrzewa – fan innowacyjnych sposobów wykorzystywania technologii w różnych dziecinach życia oraz w biznesie.

POBIERZ INNOWACJĘ

AKCELERATOR NAUCZANIA JĘZYKA POLSKIEGO JAKO NARZĘDZIE INTEGRACJI SPOŁECZNEJ I AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ

Akcelerator to sposób na poprawę znajomości języka polskiego wśród Ukraińców przebywających lub chcących pracować, studiować w Polsce. Przyspiesza integrację społeczną oraz zwiększa szanse na znalezienie zatrudnienia. Autorzy skupili się na wybranych aspektach funkcjonowania w realiach polskiego życia społecznego i zawodowego, by maksymalnie ułatwić i przyśpieszyć integrację. W internetowym kursie zintegrowali tekst, obraz oraz dźwięk, wykorzystując je do nauczania, przypominania i stosowania języka.

Dodatkowym wsparciem jest responsywna strona codziennik.info/.

Zespół projektowy:
Justyna Stańkowska, Khrystyna Krushynska, Ihor Hreskiv oraz Stanisław Alwasiak.

POBIERZ INNOWACJĘ

TURKUSOWE KULTURY ORGANIZACJI

Turkusowe kultury organizacji to program wdrożenia zmian w firmie, zwiększający samoorganizację, odpowiedzialność i innowacje. Coraz więcej firm i organizacji w Polsce jest zainteresowanych wprowadzaniem zmian i budowaniem środowiska pracy sprzyjającego innowacyjności. Tak zwane turkusowe kultury organizacji charakteryzują się ponadprzeciętną skutecznością i zyskownością, które zawdzięczają odrzuceniu większości „nienaruszalnych” zasad korporacyjnego porządku. Na przykład odrzucają współzawodnictwo na rzecz współpracy, czy zarządzanie na rzecz samoorganizacji. Program opisuje sześć kroków wdrożenia zmian w firmie wraz z metodologią i wybranymi arkuszami narzędzi do pracy indywidualnej i zespołowej. Skierowany jest do pracowników, zespołów i managerów firm a także organizacji pozarządowych, uczelni czy szkół.

Zespół projektowy:
Ewa Bocian – certyfikowany Coach Holakracji. Współpracuje z organizacjami, które dostrzegają ograniczenia systemu hierarchicznego i chcą zgłębić zasady oraz narzędzia, które umożliwiają efektywną zmianę systemu organizacji hierarchicznych na samoorganizacje. Jej celem jest rozpowszechnienie praktyk, które usuwają przeszkody dla przedsiębiorczości, kreatywności, autentyczności, dynamicznego rozwoju i wykorzystania talentów.
Agnieszka Marlińska-Czyżewska – akredytowany coach Międzynarodowej Federacji Coachingu (PCC ICF). Absolwentka pierwszej w Polsce „Szkoły Facylitacji Pathways”. Ekspert wspierający procesy strategiczne w firmach z różnych branż z wykorzystaniem metodologii design thinking. Koncentruje się na projektowaniu przyszłości w oparciu o wartości. Pomysłodawczyni serwisu łączącego klientów i coachów: coachspace.com

POBIERZ INNOWACJĘ

MAPA PRZEKWALIFIKOWANIA ZAWODOWEGO

To kwestionariusz stworzony w oparciu o ogromne doświadczenie psychologów, terapeutów i praktyków z zakresu zmiany ścieżki zawodowej. Mapa przekwalifikowania zawodowego skierowana jest do osób, które na różnym etapie swojej kariery zawodowej odczuwają potrzebę zmiany wykonywanej pracy. Niezależnie od przyczyn problemu  (wypalenie zawodowe, brak możliwości pracy we wcześniejszym zawodzie, odkrycie nowych pasji itp.).

Kwestionariusz jest dostępny pod adresem mapaprzekwalifikowania.pl/. Pozwala on określić indywidualne predyspozycje do przekwalifikowania,  jak również silne i słabe strony użytkownika innowacji.

Zespół projektowy:
Anna Nowak – psycholog pracy, terapeuta zajęciowy, doktorantka Uniwersytetu SWPS w Warszawie. Zajmuje się badaniem osobowości i dobrostanu człowieka w kontekście pracy. Ukończyła kurs w zakresie Analizy Transakcyjnej zakończony międzynarodowym testem 101.
Maciej Kościelniak – architekt, psycholog, coach, wykładowca akademicki. Specjalizuje się w psychologii społecznej oraz ekonomii behawioralnej. Osoba, która gruntownie odmieniła swoją ścieżkę kariery i chce się dzielić z innymi wiedzą praktyczną.

POBIERZ INNOWACJĘ

MY MIND - MY EFFECT

My mind – my effect to praktyczny poradnik efektywnego nauczania, pomagający zwiększyć jakość uczenia się, poziom koncentracji i uwagi. W efekcie wzrost wiedzy sięga nawet 25%! Model skierowany jest do trenerów, wykładowców oraz nauczycieli. Zawiera metodykę zarządzania procesami uważności w procesie nauczania, moduł mindfulness, poradnik, moduł audio oraz zestaw ćwiczeń do zarządzania procesami uważności przez prowadzących zajęcia: instrukcję użytkowania modelu wraz z wizualizacją.

Zespół projektowy:
Ewa Gordziej Niewczyk – psycholog, trener, wykładowca. Dla relaksu lepi, zdobi i wypala ceramikę.
Lena Skwara – psycholog. Miłośniczka przyrody i uważnego życia.
Aleksandra Skraburska – psycholog, ekonomistka trener. Łączy pracę w biznesie z prowadzeniem Fundacji LINKA.

POBIERZ INNOWACJĘ

EFEKTYWNE PROWADZENIE SPOTKAŃ Z WYKORZYSTANIEM FACYLITACJI GRUPOWEJ

Innowacja służy wzmacnianiu pozycji i działań liderów, projekt menadżerów i wszystkich tych, którzy potrzebują większej skuteczności w przygotowaniu, prowadzeniu i podsumowaniu pracy grupy. To zestaw kart i narzędzi do prowadzenia spotkań facylitacyjnych – pomaga efektywnie wykorzystać ich czas i prowadzić dyskusję dowolnej grupy. Umożliwia skrócenie spotkań, większą ich efektywność oraz jakość wyników. Użycie kart jest łatwe, a podręcznik z narzędziami umożliwia szybki ich dobór w zależności od sytuacji podczas spotkania. Innowacja jest dostępna bezpłatnie, w wersji elektronicznej, materiały można drukować w dowolnej jakości i formacie. Projekt został stworzony dla wszystkich tych, którzy prowadzą spotkania w firmach, urzędach i organizacjach społecznych.

Zespół projektowy:

Agnieszka Marlińska-Czyżewska – akredytowany  coach Międzynarodowej Federacji Coachingu (PCC ICF). Absolwentka pierwszej w Polsce „Szkoły Facylitacji Pathways”. Ekspert wspierający procesy strategiczne w firmach z różnych branż z wykorzystaniem metodologii design thinking. Koncentruje się na projektowaniu przyszłości w oparciu o wartości.

Bart Romanow – jest konsultantem, coachem i trenerem pracującym dla Oxford Research i Oxford Leadership. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie planowania strategicznego i zarządzania projektami. W ramach Oxford Leadership pracuje z dużymi korporacjami, dostarczając m. in. usługi coachingowe dla menedżerów w Telenor Norway (telecom) lub Mærsk (logistics), brał udział w projektowaniu procesów strategicznych w BASF (chemia), Finnair (linie lotnicze) oraz Sibelco (minerały). Jest certyfikowanym facylitatorem dwóch niezależnych programów szkoleniowych w Oxford Leadership: Self Managing Leadership oraz Zenergy.

POBIERZ INNOWACJĘ

NIE MA CZAROWNIKÓW Z OZ, SĄ ZESPOŁY – MIL TEAM UP

Mil Team Up to plenerowa gra militarna, będąca warsztatem dla liderów. Pomaga rozwijać kompetencje pracy zespołowej wśród kadry kierowniczej. Wspiera w rozwiązywaniu takich problemów jak: brak dodatkowego potencjału w zespole, poczucia współodpowiedzialności, współdziałania w grupie itp. Innowacja zawiera  10 specjalnie przygotowanych scenariuszy, 24h intensywnej gry na poligonie wojskowym oraz pogłębioną analizę z realizacji zadań, debrifingi i dokumentację wniosków po wydarzeniu.

Projekt: Fundacja Fort

Zespół projektowy:

lek. med. Michał Górny – zawodowo trener i facylitator DOOR Training & Consulting oraz FranklinCovey. Po godzinach doświadczony dowódca oddziałów podczas symulacji militarnych ASG.
dr inż. Jakub Jasiczak – zawodowo prezes zarządu Spółki Celowej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Po godzinach współtwórca międzynarodowych symulacji militarnych ASGARD EVENTS.

POBIERZ INNOWACJĘ

POMOC OSOBOM NIEPEŁNOSPRAWNYM RUCHOWO W ROZWIĄZANIU PROBLEMU AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ W BRANŻY GIER ZA POMOCĄ̨ OBNIŻENIA PROGU WEJŚCIA W OBSZARY EDUKACYJNE ZWIĄZANE Z PRODUKCJĄ GIER I PROGRAMOWANIEM

Pomoc osobom niepełnosprawnym ruchowo w rozwiązaniu problemu aktywizacji zawodowej w branży gier za pomocą̨ obniżenia progu wejścia w obszary edukacyjne związane z produkcją gier i programowaniem to program komputerowy umożliwiający naukę nowego zawodu, jakim jest tester gier. Innowacja skierowana jest do osób niepełnosprawnych, szczególnie ruchowo, mających kłopot z odnalezieniem się w obecnym świecie mediów. Sprzyja ich aktywizacji zawodowej. Beta Tester ma za zadanie obniżenie „progu wejścia” dla tych wszystkich, którzy chcieliby pracować w branży gier.

Zespół projektowy:
Dariusz Łęczycki, przedsiębiorca, twórca gier, wykładowca, doktorant Środowiskowych Studiów Doktoranckich ASP Katowice, artysta multimedialny oraz Jakub Cikała, doktor sztuki, asystent w Pracowni Intermediów i Technik Cyfrowych ASP Katowice, zajmuje się szeroko pojętą grafiką intermedialną, członek Polskiego Towarzystwa Badania Gier.

POBIERZ INNOWACJĘ

SZKOLENIE 2.0

Szkolenie 2.0 to innowacyjna metoda prowadzenia szkoleń przy wsparciu technologii mobilnej. Wiedza teoretyczna podawana poprzez aplikację małymi porcjami może być przyswojona przed szkoleniem, podczas którego można się skupić wyłącznie na ćwiczeniach – bez nudnych wykładów. Korzystający z aplikacji mogą także uzyskać dostęp do zestawu zadań, których wykonanie zwiększa efektywność wdrażania w życie nabytych umiejętności. Aplikację można pobrać na telefon z systemem Android oraz IOS poprzez Google Play, jest darmowa dla uczestników szkoleń – potrzeba jedynie zaproszenia od trenera na dane wydarzenie, które jest organizowane za jej pomocą. Szkolenie 2.0 zawiera różne funkcjonalności, np. quizy, wideo, case study, załączniki, przypomnienia, kontakt z trenerem, statystyki osiągnięć. Arcyważną siłą projektu jest jego uniwersalność – Szkolenie 2.0 może kształtować dowolną kompetencję, w każdym obszarze tematycznym, a wszystko to w ciekawej formie i bez większego wysiłku.

Zajrzyj na stronę informacyjną projektu: szkolenie20.pl

Zespół projektowy:
Agnieszka Radkiewicz – działa w branży szkoleniowej od 11 lat, z powodzeniem towarzyszy uczestnikom w rozwoju ich umiejętności osobistych – asertywności, komunikacji, kreatywności. Ukończyła filologię polską oraz socjologię na Wydziale Humanistycznym Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz studia podyplomowe Zarządzanie zasobami ludzkimi. Szlify trenerskie  zdobywała w Akademii Trenerów Biznesu – Grupy TROP.  „Po godzinach” ważne jest jedno słowo: tenis.

Tomasz Radkiewicz – od 17 lat związany z rozwijaniem ludzi poprzez działania szkoleniowe. Ukończył Zarządzanie i Marketing na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Studiował w Centrum Studiów Europejskich im. J. Monneta w Toruniu. Szlify trenerskie zdobywał na szkoleniach takich firm jak House of Skills, Akademia Trenerów Biznesu – Grupa TROP. Zarządzał zespołami sprzedażowymi i zespołami trenerskimi w międzynarodowej korporacji, będąc odpowiedzialnym za rozwój kompetencji kilkuset sprzedawców. Pasjonat starych samochodów, biegania i leżingu.

POBIERZ INNOWACJĘ

SZKOLENIE Z ZAKRESU TESTOWANIA OPROGRAMOWANIA ORAZ ZAPEWNIENIA JAKOŚCI OPROGRAMOWANIA

Szkolenie z zakresu testowania oprogramowania oraz zapewnienia jakości oprogramowania jest narzędziem, które pozwala na szybkie przebranżowienie i zdobycie nowych kompetencji w zakresie testowania. Obecnie wiele firm poszukuje testerów oprogramowania oraz osób na stanowisko Software Quality Assurance, a to zapotrzebowanie będzie się wzmagać, chociażby z uwagi na rosnącą liczbę nowych inwestycji w obszarze IT oraz postępującej automatyzacji i cyfryzacji różnych gałęzi gospodarki. Główną grupą docelowa innowacji są nauczyciele, którzy stracili pracę w wyniku zwolnień strukturalnych, rodzice, opiekujący się małymi dziećmi oraz borykający się z problemem powrotu na rynek oraz osoby w wieku 40+.

Materiały szkoleniowe udostępnione na skilltest.com.pl, pozwalają nabyć wiedzę teoretyczną i praktyczną w prosty, szybki i przystępny sposób, zwiększając tym samym szanse na zatrudnienie.

Zespół projektowy:
Tomasz Florczak – absolwent informatyki.
Paweł Kwiatkowski – absolwent elektroniki i zarządzania.

POBIERZ INNOWACJĘ

ROZMOWY NA TRUDNE, A SPOŁECZNIE WAŻNE TEMATY PRZEŁOŻONEGO Z PODWŁADNYMI

Zakładając, że nie ma trudnych pracowników, trudnych dyskusji, bowiem są tylko trudne sytuacje i wówczas warto rozmawiać, stworzyliśmy projekt Rozmowy NA TRUDNE, A SPOŁECZNIE WAŻNE TEMATY przełożonego z podwładnymi. To narzędzie dostarczające menadżerom wiedzę, innowacyjne metody oraz umiejętności, pozwalające sprawnie identyfikować i rozwiązywać poprzez kompetentną rozmowę trudne sytuacje z pracownikami. Główną grupą docelową innowacji są menedżerowie: kierownicy, właściciele firm, koordynatorzy projektów, adepci na kierowników, ale także pracownicy przedsiębiorstw.

Zespół projektowy:
Anna Nowak – psycholog pracy, terapeuta zajęciowy, doktorantka USWPS w Warszawie. Zajmuje się badaniem osobowości i dobrostanu człowieka w pracy. Ukończyła kurs w zakresie Analizy Transakcyjnej, zakończony międzynarodowym testem 101.

Małgorzata Kośmicka – doktor nauk ekonomicznych, absolwentka polsko-amerykańskiego MBA. Absolwentka Szkoły Coachingu Moderatora, Mistrzowskiej Szkoły Trenerów i Letniej Szkoły Trenerów. Posiada bogate doświadczenie w zarządzaniu oraz praktykach biznesu.

Marcin Kłujsza– studiował psychologię na UAM, montaż filmowy w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi, absolwent Studium Realizacji Telewizyjnej, a więc psycholog, operator kamery, montażysta i fotograf w jednym.

POBIERZ INNOWACJĘ

COLLECTIVE INTELLIGENCE W ZARZĄDZANIU

Większość polskich MSP stosuje archaiczne metody zarządzania, a potencjał ich pracowników nie jest w pełni wykorzystywany. Odpowiedzią na ten problem jest projekt Collective Intelligence w zarządzaniu, czyli kompletny program szkoleniowy i narzędzia informatyczne, dzięki którym metody oparte na kolektywnej inteligencji będą mogły zostać wdrożone w pracę firmy. Celem jest budowanie środowiska zmotywowanego do zaangażowania i kreatywności, zorganizowana, zwizualizowana praca grupowa, przejrzysty, wspólny proces decyzyjny oraz aktywność w debatach. W projekcie wypracowaliśmy podręcznik, kurs e-learning, oraz dwie aplikacje: ASSEMBL, czyli strukturalizowanie debaty, stymulowanie kreatywności, porządkowanie wypracowanej wiedzy, a także LITEMAP, przeznaczona do tworzenia wizualnych map dyskusji i argumentacji, łączenie idei argumentów w spójną całość.

Bezpłatny dostęp do wszystkich materiałów wytworzonych w projekcie możliwy jest za pośrednictwem strony zbiorowainteligencja.pl. Każdy zainteresowany może korzystać z nich samodzielnie w celu poszerzenia wiedzy i organizacji szkoleń.

Projekt: Fundacja Instytut Aurea Libertas, przedstawiciel Rafał Olszowski.

POBIERZ INNOWACJĘ

DŁUŻNIK

Nie popadanie w długi, racjonalne wydawanie pieniędzy, spłacenie należności i nigdy więcej – to zamierzone efekty pracy z narzędziem edukacyjnym, jakim jest Dłużnik. Aplikacja adresowana jest głównie do pracowników Miejskich Ośrodków Pomocy Społecznej oraz Caritasu – czyli tych, do których po pomoc przychodzą osoby w potrzebie. Oczywiście z innowacji korzystać mogą przedstawiciele wszystkich zawodów pomagających: psychologowie, terapeuci, trenerzy, doradcy itp. Dłużnik to kompleksowy program wspierający w pracy z osobą zadłużoną– od diagnozy, poprzez pracę indywidualną, a następnie grupową.

Bezpłatny dostęp do aplikacji i wszystkich materiałów wytworzonych w projekcie możliwy jest za pośrednictwem strony oprogramowanie.perspektywa.eu/finanse/.

Zespół projektowy: Eliza Wolańczyk i Zbigniew Poszyler.

POBIERZ INNOWACJĘ

NA ZDROWIE!

Projekt Na zdrowie! dotyczy dwóch aspektów: utraty kompetencji w wyniku pogorszenia się zdrowia i brak traktowania zdrowia jako istotnej kompetencji w środowisku pracy. Istotnym i narastającym problemem ostatnich lat jest oddalanie się od rynku pracy osób aktywnych zawodowo, wynikające z przyczyn zdrowotnych, a tym samym pogłębianie absencji chorobowej. Kłopotem jest również niska aktywność Polaków w kierunku zachowań prozdrowotnych. W związku z tym menedżerowie, kierownicy, właściciele firm, pracodawcy, powinni wziąć na siebie część odpowiedzialności za budowanie kompetencji zdrowotnych pracowników. Przygotowaliśmy dla nich elektroniczną wersję innowacji, gotową do wydrukowania i zakładającą możliwość modyfikacji dla potrzeb instytucji po to, by świadomie i permanentnie wdrażać Model lub poszczególne narzędzia w rocznym harmonogramie działań organizacji.

Projekt:
Anna Nowak – psycholog pracy, terapeuta zajęciowy, doktorantka IV roku USWPS. w Warszawie. Zajmuje się badaniem osobowości i dobrostanu człowieka w pracy. Ukończyła kurs w zakresie Analizy Transakcyjnej, zakończony międzynarodowym testem 101.
Beata Tylus – magister socjologii, politologii, menedżer zarządzania projektami (IPMA D). Studentka psychologii w Uniwersytecie SWPS. Uczestniczka licznych konferencji z zakresu komunikacji z pacjentem, promocji zdrowia oraz zdrowia seksualnego.

POBIERZ INNOWACJĘ

ZNAJDŹ SIĘ

We współczesnym, globalizującym się świecie skuteczna działalność biznesowa – czy to w ramach małego i średniego przedsiębiorstwa, czy korporacji międzynarodowej – wymaga kompetencji o charakterze miękkim, związanych z efektywną komunikacją międzykulturową. Projekt ZNAJDŹ SIĘ ma odpowiadać na te potrzeby, pozwalając w ramach atrakcyjnie sformułowanych, multimedialnych szkoleń e-learningowych, zdobyć stosowną wiedzę i umiejętności, w szczególności w kontekście krajów Bliskiego i Dalekiego Wschodu. A wszystko to dostępne przez cały czas na laptopie, tablecie czy telefonie.

Bezpłatny dostęp do wszystkich materiałów wytworzonych w projekcie możliwy jest za pośrednictwem strony znajdz-sie.pl.

Projekt stworzyli i realizują:
Natalia Ożegalska-Łukasik, socjolożka i kulturoznawczyni, fascynatka kultur azjatyckich, z zamiłowania niestrudzona podróżniczka oraz Szymon Łukasik, informatyk, również pasjonat podróży.

POBIERZ INNOWACJĘ

LODOŁAMACZ PRZYSZŁOŚCI

Lodołamacz Przyszłości to internetowa gra, platforma e-learningowa – przestrzeń do eksperymentów i przełamywania barier w rozwoju. Jako członek załogi, każdy uczestnik wspina się na coraz wyższe stanowiska w hierarchii wirtualnego okrętu. Na początku jest zwykłym Szczurem Lądowym, lecz jego celem jest zajść jak najwyżej i zostać prawdziwym Kapitanem. Poznając i pokonując kolejne bariery rozwojowe, przedzierając się przez internetowy labirynt wyzwań i zadań, uczestnik poznaje w praktyce 12 kroków – zasad optymalnego rozwoju osobistego i zawodowego. Z innowacji korzystać może każdy, choć kierowaliśmy ją szczególnie dla osób o niskich kwalifikacjach, pochodzących z małych miast i wsi, oraz 40+.

Bezpłatny dostęp do platformy możliwy jest za pośrednictwem strony lodolamaczprzyszlosci.pl/.

Projekt tworzą:
Renata Dankowska, informatyk, menadżer, niepoprawna perfekcjonistka i strażnik zasad oraz Wojciech Kreft, psycholog, doradca zawodowy, nałogowy creative, czyli „wymyślacz”.

POBIERZ INNOWACJĘ